May 01, 2012

Apabila Kemungkaran diwajibkan

1. Tarikh 28 April 2012 bolehlah dikatakan sebagai tarikh hitam atau tarikh yg sedih bagi negara Malaysia, bumi bertuah ini. Ini adalah kerana pada tarikh ini, lebih kurang 25,000 pendemo-pendemo membuat kemungkaran dengan menyertai perhimpunan BERSIH 3.0.

2. Memang menjadi lumrah bahawa manusia lebih mudah melakukan kemungkaran daripada kebaikan. Mungkin akibat pengaruh syaitan maka manusia hilang pertimbangan dan memilih untuk berbuat jahat.

3. Malangnya perhimpunan mungkar ini dipelopori oleh parti-parti politik pembangkang sehinggakan dikatakan wajib untuk menyertainya. En. Nik Aziz, Menteri Besar Kelantan mengeluarkan kenyataan bahawa wajib untuk menyertai perhimpunan mungkar ini. Akhbar Harakah dengan bangganya menulis di muka surat hadapanya saranan En. Nik Aziz ini.

4. Bagaimana mungkin seorang yang dikatakan mempunyai pemahaman agama sanggup untuk mengeluarkan kenyataan sebegitu ? Agaknya inilah yang dikatakan akhir zaman dimana pemimpin membelakangkan prinisip akhlak dan agama untuk mengajak kepada kemungkaran.

5. Mengapa BERSIh 3.0 adalah kemungkaran ? Ada banyak sebab, diantaranya adalah :-

a. Melanggar undang-undang adalah satu kemungkaran.

b. Melanggar pemerintah adalah satu kemungkaran.

c. Menipu dan memperdaya adalah satu kemungkaran.

d. Membawa kerosakan dan ancaman kepada negara adakah satu kemungkaran.

e. Merampas hak orang lain (majoriti rakyat) yang inginkan keamanan adalah satu kemungkaran.

f. Menjerit, melaung, mencaci dan membuat provokasi yang boleh memudaratkan adalah satu kemungkaran.

6. Sebenarnya, kalau nak disenaraikan terlalu banyak kemungkaran yg terdapat dalam BERSIH 3.0. Ini tidak termasuk menjadikan orang yang menyokong kebebasan mutlak seperti LGBT sebagai pemimpin juga adalah satu kemungkara.

7. Perhimpunan BERSIH 3.0 (dibaca MUNGKAR 3.0) sebenarnya bukanlah perhimpunan untuk pilihanraya. Ini adalah kerana semua isu yang dibangkitkan oleh SPR telah dijawab satu persatu siap dengan faktanya sekali. SPR juga telah berjumpa dengan semua Ahli Parlimen untuk memberi penjelasan. Tambahan pula, proses penambahbaikan pilihanraya masih sedang berjalan.

8. Malangnya, segelintir rakyat (peserta MUNGKAR) mudah tertipu dan terpedaya. Mereka gagal berfikir dan gagal mendalami fakta yang benar. Mereka merelakan diri mereka ditipu dan dibodohkan dengan dakyah-dakyah palsu. Mereka gagal melihat apa yang telah dilakukan. Akhirnya mereka tertipu dengan dakwaan BERSIH dan pakatan pembangkang lantas turut serta dalam projek kemungkaran ini.

9. Akhirnya, apa yang berlaku pada 28/4/2012 membuktikan bagaimana besarnya kemungkaran yang telah mereka lakukan. Malangnya, individu yang mengeluarkan fatwa wajib tidak sedikit pun rasa bersalah dengan kemungkaran dan kejahatan yang dilakukan. 

10. Sungguh menyedihkan apabila kuasa politik menjadi begitu penting sehingga pendirian agama dicabuli dan kebenaran dikhianati. Sungguh menyedihkan apabila kuasa politik yang diingini mengkaburi rasional pemikiran sehingga tidak dapat menilai yang mana hak dan yang mana batil. Lebih meyedihkan lagi, sesetengan pemimpin ada yang berasa bangga dengan kemungkaran yang telah berlaku dan ada yang memuji. En. Nik Aziz juga berbangga dengan kemungkaran BERSIH 3.0 ini malah berbangga juga memberitahu beliau memberi bantuan kewangan kepada perserta untuk menyertai program mungkar.

11. Walaubagaimanapun, setiap yang berlaku mempunyai hikmah disebaliknya. Allah Maha Adil, Allah Maha Penyayang. Melalui peristiwa hitam tersebut, ditunjukkan kepada kita sikap sebenar parti Pakatan Rakyat yang suka mengajak masyarakat membelakangkan undang-undang. Perhimpunan itu juga menunjukkan sikap tidak bertanggungjawab Pakatan Rakyat dan sikap jahat mereka.

12. InsyaAllah, perhimpunan BERSIH 3.0 ini telah lebih banyak membuka mata rakyat Malaysia untuk memilih kerajaan yang sebenar. InsyaAllah, peristiwa ini menjadi titik tolak untuk rakyat Malaysia menolak Pakatan Rakyat dalam PRU akan datang.

No comments: